Lokality MMB pod jednou strechou vo vašej obývačke

Bratislava 15. decembra 2021:  Múzeum mesta Bratislavy – to je deväť lokalít slovenského, či dokonca celoeurópskeho významu, ktoré nájdete na novej grafike od lokálnej bratislavskej značky BRATISKA, všetky pekne pod jednou strechou. Stará radnica, Apponyiho palác (kde sa nachádzajú hneď dve múzeá), hrad Devín, Antická Gerulata v Rusovciach (súčasť svetového dedičstva UNESCO), Michalská veža, dom U Dobrého pastiera, lekáreň U Červeného raka a Múzeum Janka Jesenského boli graficky spracované so zmyslom pre zachytenie detailov historických, už nielen bratislavských budov a lokalít, ktorý je pre BRATISKU typický.

Pre spoluprácu s touto mladou, sviežou značkou sme sa rozhodli, pretože aj pre múzeum je dôležité byť aktuálnym a autentickým,“ hovorí Katarína Selecká, vedúca oddelenia marketingu a komunikácie Múzea mesta Bratislavy (MMB). Grafika má okrem iného pritiahnuť pozornosť verejnosti aj k lokalitám, o ktorým málokto tuší, že patria práve pod MMB a jeho programovú líniu. Projekt má však aj ďalší, benefičný rozmer.

Okrem atraktívnych miest, ktoré nájdete na grafike, sa v MMB nachádza ešte jeden poklad. Má síce „iba“ 20 rokov, no svojím kontextom a zameraním priťahuje návštevníkov z celej Bratislavy. Ide o kaviareň Radnička, ktorá sa nachádza v samom srdci Bratislavy, v podbrání Starej radnice na Hlavnom námestí. Tu sa pod dohľadom skúsených kolegov z praxe učia čašníckemu umeniu ľudia so zdravotným znevýhodnením. Ide o tréningovú kaviareň občianskeho združenia Inklúzia, ktoré pracuje práve v oblasti zapájania ľudí so zdravotným znevýhodnením do pracovného procesu. Radnička je zároveň chránenou dielňou s typickou atmosférou. Z výťažku z predaja risografiky chce múzeum financovať obnovu jej interiéru.

„Grafiku pre MMB sme sa rozhodli pripraviť, pretože poznať svoje mesto je veľmi dôležité, a to nielen jeho aktuálnu podobu, ale aj historický kontext. Grafika poukazuje na rôzne lokality Múzea mesta Bratislavy, kde sa môžete dozvedieť o histórii mesta, ale aj o rôznych zaujímavých témach, ktoré s ním súvisia. Nápad venovať výťažok z predaja grafiky múzeu na revitalizáciu kaviarne Radnička, ktorú mám osobne veľmi rád, vnímam ako pridanú hodnotu nášho spoločného projektu,“ hovorí Viktor Blaha, jeden zo zakladateľov značky BRATISKA.

Kaviareň Radnička, ktorá je dlhodobo vnímaná ako súčasť Starej radnice, má veľmi osobité genius loci, ktoré vyhľadávajú mnohí jej návštevníci, preto by obnova jej interiéru mala prebehnúť veľmi citlivo. „Momentálne hľadáme vhodnú spoločnú cestu, ako zachovať jedinečnú atmosféru kaviarne a zároveň posunúť jej ducha smerom k novým objaviteľom tohto čarovného miesta,“ hovorí Viera Záhorcová, riaditeľka o. z. Inklúzia, ktoré Radničku prevádzkuje.

Predaj grafiky Múzeum mesta Bratislavy x BRATISKA bude spustený v piatok 17. decembra, presne na poludnie o 12.00 hod.

Zakúpiť si ju môžete tu: Printy | Bratiska.sk.