Malý princ v tanečno-divadelnom prevedení

Tanečno-divadelné predstavenie inšpirované známym Exupéryho príbehom – Malý princ, malo mať v DPOH premiéru koncom minulého roka. Zmarila ju však nehoda autora a režiséra projektu – tanečníka Lacka Cmoreja.

Scénu, ktorú navrhla Lucia Šedivá, tvoria dva vrcholky planét.

Pri nakrúcaní videoklipu ho na vagóne na železničnej stanici zasiahol elektrický prúd, ktorý mu spôsobil vážne popáleniny a zlomeniny.
V polovici novembra ma pri natáčaní videoklipu zasiahlo vysoké napätie. Nebolo to z neopatrnosti, ale z nevedomosti. Keď si predstavím,
ako to mohlo dopadnúť… Mal som šťastie v jednom veľkom nešťastí – od anjelov strážnych cez hrubé gumené podrážky, moju dobrú fyzickú kondíciu a vynikajúcu prácu špičkových lekárov, až po modlitby a pozitívne myšlienky obrovského množstva ľudí, ktorým veľmi pekne ďakujem. 
Hneď po privezení do nemocnice ma uviedli na 5 dní do umelého spánku. Prvé dni boli kritické, rozhodovalo sa o mojom živote,“ spomína na najťažšie okamihy svojho života sympatický tanečník. 38% popálenín 2. a 3. stupňa, pomliaždené rebrá, zlomenina lakťovej kosti, dva vybité zuby a veľmi poškodený nerv na pravej ruke – to boli následky zranení, z ktorých sa našťastie zotavil a 30. mája nakoniec
na doskách DPOH úspešne uviedol svoje predstavenie LePetit Malý princ, v ktorom účinkovali tanečníci zo skupiny Credance company,
ale aj dvaja herci – Dávid HartlOndrej Kovaľ.

Kľúčovou rekvizitou je kancelársky papier, ktorý zohráva v predstavení významnú úlohu.

Cmorej tvrdí, že podiel činoherných pasáží a tanca je v predstavení v pomere 50:50. „Tanečníci sa museli trošku popasovať s činohernými pasážami a herci zase s pohybovými kreáciami,“ vysvetľuje. Nemali práve dvaja herci pred tancom s profesionálnymi tanečníkmi rešpekt? „Samozrejme, rešpekt bol veľký, ale prebila ho túžba ísť do tohto projektu. Lacka poznám už 20 rokov a všetky projekty, na ktorých sa podieľal, vo mne vždy zarezonovali, a tak sa všetky obavy z tanca rozplynuli,“ priznáva sa herec Ondrej Kovaľ. Dávid Hartl mal väčšie obavy. „Nemal som len rešpekt, ale aj strach. Nevedel som si predstaviť, že niekedy budem účinkovať v takomto type inscenácie. Viete, keď urobím chybu, nielenže pokazím tanečné číslo kolegom, ale môžem ich ohroziť aj na živote.“ Obaja herci tvrdia, že ich prekvapila náročnosť tanečných čísel.
Musíte zapájať úplne iné svaly, vedieť dýchať aj počas pohybu, bolo to naozaj náročné,“ vysvetľuje O. Kovaľ.

Srdcová záležitosť

Posolstvo divadelného spracovania je totožné s posolstvom jeho knižnej predlohy. „Len spracovanie je menej konvenčné, keďže sme príbeh zasadili priamo do prostredia akejsi novodobej fabriky či korporácie. Morálny odkaz sme si teda nemuseli vymýšľať, lebo sme sa absolútne stotožnili s odkazom A. S. Exupéryho, ktorý je úžasný a nadčasový, len sme si ho spracovali po svojom,“ vysvetľuje L. Cmorej. Autorkou hudby je Lackova manželka Marcela, pretože ako on sám hovorí, obaja sú veľmi hravé a pozitívne zmýšľajúce osoby, a tak im téma Malého princa sadla ako uliata a on od začiatku vedel, že hudbu k predstaveniu bude skladať práve ona. A čo presvedčilo už spomínaných hercov – D. Hártla a O. Kovaľa, aby prijali účinkovať v tomto projekte? Obaja svorne tvrdia, že keď ich Lacko Cmorej oslovil, aby sa stali súčasťou Malého princa, neváhali ani sekundu. Dôvodom je práve L. Cmorej, ktorý Malého princa považuje za svoju srdcovú záležitosť. „So srdcom sa dá pracovať kdekoľvek. Som vďačný, že môžem byť súčasťou tohto výnimočného projektu,“ uzatvára Ondrej Kovaľ.

Herci D. Hartl a O. Kovaľ (na foto) sa popasovali s tanečnými pasážami